اگر از اینستاگرام برای بازاریابی تجارت خود استفاده می کنید ، بهترین راه برای تضمین موفقیت این است که ابتدا موارد زیر را تقویت کنید. هرچه تعداد افرادی که موفق می شوید به آنها دسترسی پیدا کنید ، شانس شما برای فروش بیشتر است. بنابراین ، بهینه سازی اینستاگرام یک امر ضروری است.
به منظور افزایش موارد زیر ، باید در سیستم عامل پیدا شوید. این پیچیده ترین قسمت است زیرا SEO اینستاگرام کمی با SEO معمولی Google که به آن عادت کرده اید متفاوت است ، بنابراین کمی عادت می کند.
این راهنما برخی از بهترین روشها را برای بهینه سازی برای جستجوی اینستاگرام و اینکه چرا باید در وهله اول به بهینه سازی اینستاگرام اهمیت دهید ، نشان می دهد. بیایید درست بپریم
چرا بهینه سازی برای اینستاگرام؟
اما چرا در وهله اول به بهینه سازی اینستاگرام نیاز دارید؟ چرا اینستاگرام آنقدر مهم است که باید وقت خود را صرف پیدا شدن در سیستم عامل کنید؟ در اینجا چند آمار برای پاسخ به سوالات شما وجود دارد:
اینستاگرام حدود 1 میلیارد کاربر فعال دارد – 1 میلیارد کاربر که می توانید با روشهای مناسب SEO Instagram به آنها دسترسی پیدا کنید. دو سوم کل کاربران اینستاگرام 34 ساله یا کمتر هستند. این با افزایش قدرت خرید این گروه سنی بسیار مهم است. با تجزیه و تحلیل YPulse حتی مشخص شد که قدرت خرید هزاره و Gen-Z در کنار هم نزدیک به مرز 3 تریلیون دلار است.
افراد تقریباً 53 دقیقه در روز را در اینستاگرام می گذرانند. این قسمت قابل توجهی از روز آنها را تشکیل می دهد ، که احتمال شانس شما برای جذب چشم انداز در سیستم عامل را افزایش می دهد.
83٪ از افراد برای کشف محصولات یا خدمات جدید از اینستاگرام استفاده می کنند. این بدان معنی است که محتوای نام تجاری شما در اینستاگرام می تواند به شما در جذب مشتری های احتمالی کمک کند.
طبق IQ فیس بوک ، 79٪ از مردم پس از مشاهده یک محصول یا خدمات در اینستاگرام ، اطلاعات بیشتری را جستجو کردند در حالی که 65٪ از وب سایت یا برنامه مارک بازدید کردند. 46٪ حتی خرید (بصورت آنلاین یا آفلاین) انجام داده اند و 31٪ نیز از حساب برند پیروی کرده اند.
چه چیزی سئو اینستاگرام را متفاوت می کند؟
داده های فوق نشان می دهد که یافتن در اینستاگرام چقدر مهم است زیرا می تواند همان چیزی باشد که مشتری شما را تغذیه می کند.
با این حال ، نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پیدا شدن در اینستاگرام مانند موتورهای جستجوی معروف مانند Google کار نمی کند. از طرف دیگر ، هشتگ ها تفاوت بیشتری نسبت به کلمات کلیدی دارند ، اگرچه کلمات کلیدی هنوز نقش کمی دارند.
در عین حال ، افزودن هشتگ به بیوگرافی شما کمک نمی کند حساب شما در جستجوهای هشتگ های گفته شده نشان داده شود. همچنین ، قرار دادن کلمات کلیدی در نام نمایه و دسته اینستاگرام ، قابلیت کشف شما را بیش از افزودن به محتوای شما بهبود می بخشد. بنابراین اگر تازه وارد سئو اینستاگرام باشید ، همه اینها ممکن است کمی گیج کننده باشد.
دقیقاً به همین دلیل است که ما این پست را ایجاد کردیم – برای کمک به شما در کشف بهترین روشهای بهینه سازی اینستاگرام ، بنابراین می توانید در سیستم عامل پیدا شوید.
7 نکته برای بهینه سازی اینستاگرام
در اینجا برخی از بهترین ایده های SEO در Instagram برای بهبود قابلیت کشف و دسترسی به سیستم عامل وجود دارد:
پروفایل خود را برای جستجو بهینه کنید
عملکرد جستجوی اینستاگرام کمی شبیه Google است زیرا مرتبط ترین نمایه ها را بر اساس عبارت جستجوی شما ارائه می دهد. طبق اینستاگرام ، نتایج جستجو به عوامل مختلفی از جمله حساب هایی که دنبال می کنید و به آنها متصل هستید بستگی دارد.
همچنین ، پست هایی که در اینستاگرام دوست دارید تأثیر عمده ای در تعیین ارتباط دارند. علاوه بر این ، کلمات کلیدی نیز نقشی اساسی دارند.
بنابراین اگر می توانید نمایه اینستاگرام خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید تا در جستجوهای مربوطه نشان داده شود ، به شما کمک می کند. نحوه کار:
- نام و نام کاربری – درج کلمه کلیدی اصلی در نام و نام کاربری خود روش خوبی برای بهبود شانس نمایش در جستجوهای مربوطه است. به عنوان مثال ، در تصویر زیر ببینید که چگونه جستجوی کلمه کلیدی “interiors” پروفایل هایی را نشان می دهد که دارای کلمه کلیدی در نام ، نام کاربری یا هر دو هستند
برای نام های کاربری ، این ممکن است همیشه ممکن نباشد زیرا شما معمولاً باید به نام تجاری رسمی خود پایبند باشید. اما شاید بتوانید راهی برای بازی با نام نمایه در بیوگرافی خود پیدا کنید همانطور که در مورد luxemagazine@ وoka@ در بالا مشاهده می کنید.
- Bio – بیوگرافی شما همچنین مکانی عالی برای افزودن کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. می توانید از این فضا برای توصیف تجارت خود با کلمات کلیدی ثانویه مرتبط استفاده کنید. به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما می خواهید کلمه کلیدی “salon” را هدف قرار دهید ، سپس می توانید کلمات کلیدی ثانویه مانند “یک ظاهر طراحی شده” ، “آرایش” یا “اصلاح” را در بیوگرافی خود وارد کنید.
نوشتن زیرنویس با کلید واژه
در صفحه Instagram Explore فقط می توانید با استفاده از هشتگ ها و برچسب های مکان به جستجوی محتوا بپردازید. علاوه بر این ، اینستاگرام همچنین توصیه های محتوایی را برای هر کاربر بر اساس علایق و تعاملات وی ارائه می دهد.
به عنوان مثال ، اگر پست های مربوط به غذا را مرتباً “دوست” دارید ، صفحه کاوش شما محتوائی را نشان می دهد که با نوع محتوایی که به آن علاقه دارید مطابقت دارد. از آنجا که زیرنویس های پست شما وارد می شود ،
الگوریتم صفحه Instagram Explore از یک چارچوب تعبیه حساب استفاده می کند که به شناسایی حساب هایی که از لحاظ موضوعی مشابه یکدیگر هستند کمک می کند. این چارچوب می آموزد که یک کلمه بر اساس زمینه نشان می دهد. همچنین ، براساس کلمات کلیدی مورد استفاده در بیوگرافی ، نام و نام کاربری و همچنین زیرنویس ها ، چگونگی ارتباط حساب های خاص با یکدیگر را مشخص می کند.
دقیقاً به همین دلیل است که نوشتن زیرنویس توصیفی با کلمات کلیدی مرتبط شانس شما را برای نشان دادن در صفحه کاوش کاربران مرتبط بهبود می بخشد. اینستاگرام از کلمات کلیدی در زیرنویس های پست شما استفاده خواهد کرد تا مشخص کند کدام موضوعات مورد علاقه با حساب شما همسو هستند.
برای مثال زیرنویس توصیفی مربوط به عکاسی از طبیعت و حیات وحش را در پست زیر مشاهده کنید.
هشتگ ها را به عنوان کلمات کلیدی در نظر بگیرید
در اینستاگرام ، هشتگ ها مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجوی منظم عمل می کنند – آنها به کاربران کمک می کنند تا محتوای مرتبط را کشف کنند. وقتی هشتگ خاصی را جستجو می کنید ، این همه پست هایی را که با هشتگ گفته شده برچسب گذاری شده اند به شما نشان می دهد. به همین ترتیب ، برچسب گذاری پست شما با هشتگ خاص به این معنی است که وقتی کسی آن هشتگ خاص را جستجو می کند ، پست نشان داده می شود.
بنابراین ، بسیار مهم است که پست های خود را با هشتگ های مرتبط با محتوا برچسب گذاری کنید تا بتوانید مخاطبان مناسب را جذب کنید. اما سعی کنید فضای زیرنویس را با هشتگ زیاد بار نکنید زیرا می تواند چشم درد باشد. اگرچه شما در استفاده از حداکثر 30 هشتگ آزاد هستید ، اما اطمینان حاصل کنید که تراکم هشتگ مناسب پست های خود را پیدا کرده اید. می توانید تست هایی را انجام دهید تا عدد مناسب خود را پیدا کنید.
به عنوان مثال ، پست زیر حدود 20 هشتگ مربوط به تصویر دارد.
اما به یاد داشته باشید که هنگام رتبه بندی پست خود در نتایج جستجوی هشتگ ، اینستاگرام عوامل دیگری مانند تعامل و ارتباط حساب را نیز در نظر می گیرد. بنابراین ، هرچه تعامل بیشتری داشته باشید ، به احتمال زیاد پست شما در جستجوهای هشتگ مربوطه نشان داده می شود.
بنابراین ، برای درگیر کردن بهتر مخاطبان و بهبود قابلیت مشاهده محتوا ، لازم است زمان پست ، کیفیت تصویر و غیره را در نظر بگیرید. البته ، اگر می خواهید توجه مخاطب خود را به خود جلب کنید ، همیشه باید فقط با کیفیت ترین مطالب را منتشر کنید. همچنین می توانید از بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام برای نام تجاری خود مطلع شوید و سعی کنید پست های اینستاگرامی خود را برای زمانی از روز که فالورهای شما به احتمال زیاد فعال و درگیر هستند برنامه ریزی کنید.
بیشترین استفاده را از متن Alt ببرید
اینستاگرام از یک ویژگی برخوردار است که به شما امکان می دهد متن های دیگری را برای توصیف واضح عکس خود با جزئیات بنویسید. سپس برنامه با استفاده از صفحه خوان که توضیح می دهد محتوای عکس چیست ، توضیحات تصویر را می خواند. این ویژگی متن متنی در ابتدا برای کمک به کاربران دارای نقص بینایی در درک محتوای بصری اینستاگرام بود.
علاوه بر افزایش تجربه اینستاگرام برای کاربران کم بینا ، می توانید از این ویژگی برای سئو اینستاگرام نیز استفاده کنید. ایده این است که از کلمات کلیدی در متن alt خود استفاده کنید تا به الگوریتم اینستاگرام کمک کند بهتر درک کند که تصویر حاوی چیست و چگونه می تواند برای برخی از کاربران مرتبط باشد.
اگرچه اینستاگرام به طور خودکار متن alt را برای تصاویر شما ایجاد می کند ، مطمئن شوید که این بخش را برای توصیف بیشتر ویرایش می کنید زیرا ممکن است لیست تولید شده خودکار به اندازه کافی جزئیات نداشته باشد برای نوشتن متن alt خود ، قبل از پایان اشتراک گذاری تصویر ، “تنظیمات پیشرفته” را انتخاب کنید.
در بخش تنظیمات پیشرفته ، روی گزینه “نوشتن متن متناوب” ضربه بزنید.
سپس متن alt خود را برای توصیف دقیق تصویر بنویسید و در عین حال چند کلمه کلیدی مرتبط را نیز پیاده سازی کنید. روی «ذخیره» ضربه بزنید و سپس پست را به اشتراک بگذارید.
تشویق کردن
راه دیگر برای افزایش قابلیت کشف در اینستاگرام ، برچسب گذاری است. وقتی افراد حساب شما را در پیام های خود یا Instagram Stories نشان می کنند ، دیگران می توانند از طریق پروفایل شما کلیک کنند. بنابراین ، هر چقدر بیشتر برچسب گذاری شوید ، می توانید مخاطبان حتی بیشتری را جذب کنید.
به عنوان مثال ، می توانید افراد را تشویق کنید تا شما را در عکس های محصولات خود برچسب گذاری کنند تا فرصتی برای نمایش در پست های شما فراهم شود. سپس می توانید برخی از عکس های آنها را دوباره پست کنید تا نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی می کنید. حتی اگر می خواهید یک زیبایی خوراک ثابت را حفظ کنید ، باز هم می توانید پست های آنها را در داستان های IG خود به اشتراک بگذارید.
همچنین می توانید تبلیغات و هدایایی را انجام دهید که شامل برچسب زدن حساب شما هستند. این یک روش عالی برای افزایش تعداد برچسب ها است زیرا افراد احتمال بیشتری دارد که در فرصتی برای کسب چیزی شرکت کنند.
ببینید که چگونه Benefit Cosmetics نتایج خوبی را ارائه می دهد ، و مردم را تشویق می کند که پست خود را در Stories خود به اشتراک بگذارند و مارک را برای ورودی های اضافی برچسب گذاری کنند.
پاک کردن SEO کلاه سیاه
زمانی که مدتی در تلاش برای دستیابی به دیدگاه بوده اید ، ممکن است آسان باشد که اصلاحات سریع را در قالب تاکتیک های SEO کلاه سیاه اینستاگرام انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که این رفع سریع ها فقط موقتی است. آنها نمای واقعی را در سیستم عامل ارائه نمی دهند که ممکن است در طولانی مدت به عملکرد شما آسیب برساند.
علاوه بر این ، اینستاگرام همچنان به سرکوب حساب هایی که به طور مکرر از روش های مشکوک برای به دست آوردن دید در سیستم عامل استفاده می کنند ، می پردازد. این شامل استفاده از ربات ها برای ایجاد پسندیدن های جعلی و دنبال کردن های جعلی است. بنابراین ، بهترین کار این است که حتی اگر کمی وقت و تلاش صرف شود ، دید واقعی ایجاد کنید.
ردیابی و بهینه سازی
درست مانند این که شما تأثیر تلاش های منظم سئو خود را آنالیز می کنید ، همچنین بسیار مهم است که میزان تلاش های بهینه سازی اینستاگرام خود را ارزیابی کنید. برای اینکه در بالای بازی خود باشید ، به طور منظم در حساب اینستاگرام خود حسابرسی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که سوالات درستی می پرسید:
آیا تغییرات ارزشش را داشت؟ آیا اصلاً تاثیری در دید داشتند؟ برای تأثیرگذاری بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید؟ وقتی شروع به ردیابی عملکرد اینستاگرام خود کردید ، می توانید پاسخ همه این سالات را بگیرید.
اگر یک حساب تجاری یا نمایه سازنده در اینستاگرام داشته باشید ، یک ابزار تجزیه و تحلیل جامع برای اندازه گیری عملکرد حساب خود دریافت خواهید کرد.
تجزیه و تحلیل
این تجزیه و تحلیل داخلی برای درک بینش فردی پست بسیار مناسب است. همچنین ، به شما جزئیات دسترسی و برداشت ها و همچنین نحوه موفقیت در جذب هر بیننده اعم از خانه ، هشتگ ، نمایه و غیره را می دهد.
فراموش نکنید که در مورد تفاوت بین میزان دسترسی و نمایش ایده بهتری داشته باشید تا بتوانید بفهمید این دو معیار چگونه در عملکرد کلی شما نقش دارند.
علاوه بر تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام ، حتماً روی یک ابزار تجزیه و تحلیل جامع تر نیز سرمایه گذاری کنید.
به عنوان مثال ، ابزار تجزیه و تحلیل حساب Keyhole Social Media Account ، علاوه بر اندازه گیری عملکرد ، تجزیه و تحلیل رقابتی و بینش پیروی را برای شما فراهم می کند. از همه مهمتر ، توصیه هایی برای رشد تعامل شما – از بهترین زمان ارسال تا طول مطلوب پست – به شما ارائه می دهد.
با سئو اینستاگرام گرام را تحویل بگیرید
حساب اینستاگرام شما می تواند تفاوت بین برند برنده بودن و فقط یک تجارت دیگر را ایجاد کند. بنابراین ، با سئو کارآمد اینستاگرام ، قابلیت مشاهده را در سیستم عامل افزایش دهید و آگاهی از برند خود را در بین مخاطبان مرتبط افزایش دهید. برای یافتن در سیستم عامل از نکات بهینه سازی اینستاگرام که در بالا آورده شده نهایت استفاده را ببرید.
همچنین فراموش نکنید که Keyhole را رایگان امتحان کنید و از پیشنهادات خودکار برای بهینه سازی پست های اینستاگرام و رشد تعامل خود استفاده کنید.
منبع: keyhole.co