برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز اینستاگرام مارو دنبال کنید | graphicstart1@

اصول طراحی لوگو برای سال 2020

صفحه اصلی » مقالات, آموزش ها, ترفند » اصول طراحی لوگو برای سال 2020

زمان مطالعه: 8 دقیقه
اصول طراحی لوگو برای سال 2020

صنعت طراحی لوگو ، با پیشرفت دیجیتالی شدن ، سرعت خود را به عنوان تاج ارتباطات تجاری افزایش داده است. Paul Rand ، یک نابغه و بدون شک بهترین طراح گرافیک ، لوگو را به عنوان “جواهرات” در خود تاج توصیف می کند. در این مقاله سعی میکنیم اصول طراحی لوگو برای سال 2020 رو که برای یک طراح لازم هست را توضیح دهیم.

این به وضوح به ما می گوید که طراحی لوگو از قدرت زیادی در دنیای ارتباطات امروزی بهره مند است. اگرچه به عنوان یک قطعه گرافیکی منفرد به نظر می رسد ، اما چشم انداز ایجاد آن برای طراحان کاملاً دلهره آور است.

خوشبختانه ، متخصصان لیستی از اصول (به روز شده) را تهیه کرده اند که تلاش ها را به صورت منظم نگه می دارد و معیارهایی را برای پایبندی به آنها فراهم می کند. اگرچه با کمی تغییر ، همه لوگوهای طراحی شده در هر قسمت از کشور برای دستیابی به اهداف مورد نظر باید از این اصول طراحی آرم پیروی کنند.

اصول طراحی لوگو

وظیفه یک طراح فقط برجسته نشان دادن آرم در میان مردم نیست. دستیابی به ایده طراحی لوگو حرفه ای از نظر گرافیک کاملاً آسان است. استفاده از طرح های بی شرمانه می تواند این تأثیر را ایجاد کند در حالی که حداقل نگه داشتن تصاویر نیز باعث برجسته شدن آرم ها می شود. با این وجود ، در بازار فوق رقابتی امروز ، لوگو اثری نیست که از لحاظ گرافیکی برجسته به نظر برسد. درعوض ، یک آرم قابل تأثیر لوگوهایی است که بیان درستی می کند.

در ادامه مطلب که در سایت شروع گرافیک برای شما آماده کردیم با شش اصل طراحی لوگو آشنایی پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند طراح خود را در ایجاد گزینه های سفارشی ایده آل هدایت کنید. این اصول به شما کمک می کند تا محصول نهایی را به صورت حرفه ای ارزیابی کنید.

تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا با اصول و قوائد طراحی لوگو که باید رعایت کنیم آشنا میشوید.

1- سادگی

اصول طراحی لوگو برای سال 2020

این همیشه اولین و مهمترین اصل در طراحی لوگو ها بوده و خواهد ماند. کارشناسان بر سادگی یک لوگو تأکید دارند زیرا این یکی از عواملی است که کلاهبرداری را انجام می دهد یا انجام نمی دهد. در اولین نگاه ، طراحی های نامرتب و مفصل آرم می توانند بیننده را به دلیل ایجاد حس ناخوشایندی منصرف کنند.

یک لوگو مسئولیت عظیم نمایندگی کل مشاغل شما و همچنین شما را بر عهده دارد. بنابراین ، از نزدیک مشاهده می شود که یک لوگو ساده نشان دهنده پاکیزگی است در حالی که آرم نامرتب هرج و مرج را منعکس می کند. در مورد آرم ها ، همیشه به یاد داشته باشید که مقدار کمتری بیشتر است و ساده نگه داشتن عناصر نه تنها موثر بلکه تأثیرگذار نیز به نظر می رسد.

نگاهی به لوگو شرکت هایی که میلیاردها تجارت دارند انجام دهید. در واقع ، فقط برخی از لوگوهایی که با آنها روبرو شده اید را به یاد بیاورید و ببینید کدام یک از آنها به ذهن شما خطور می کند. با انجام این کار به شما شنیده می شود که سادگی در طراحی آرم بهترین تکنیک است زیرا اینها نه تنها کوچک نیستند ، بلکه در همه اندازه ها و شکل ها منتشر می شوند. وضوح این وضوح باید در هنگام چاپ لوگو در هر قالب دیگری به غیر از نسخه اصلی باقی بماند. از عناصری خلاص نشوید که با آنچه قصد برقراری ارتباط دارید جدایی ناپذیر هستند.

2- بی وقت بودن

اصول طراحی لوگو برای سال 2020

اصل مهم بعدی در طراحی لوگو این است که لوگو شما بی انتها و در عین حال مدرن باشد. نکته کلیدی در اینجا این است که به یاد داشته باشید که آرم شما نباید مد روز باشد زیرا این اصطلاح از چیزی صحبت می کند که امروز تبلیغ می شود و فردا برطرف می شود.

بهترین لوگو نه تنها مدرن بلکه پیچیده امروز و برای سالهای آینده به نظر می رسد. وقتی اصطلاح “مدرن” را می گوییم ، این نشان دهنده رنگ های زیبا و گرافیک ناخوشایند نیست. یک طراحی مدرن ، مدرن ، زیبا و محدود به جلوه های بصری است. این شامل هنر است اما در آن زیاده روی نمی کند.

هیچ چیز عاقلانه ای نیست جز آزار دادن بر روی یک لوگو و آن را “داغ و مرسوم ، مد روز” کنید و سپس تماشای آن را نشان دهید که تقریباً پنج سال بعد منسوخ شده است. بنابراین ، به عنوان دومین قانون سختگیرانه در طراحی لوگو ، باید عناصر را بی انتها نگه دارید تا فقط با کمی تغییر (در صورت لزوم) تقریباً در تمام طول عمر کسب و کار شما دوام داشته باشند.

3- قابل تأمل

اصول طراحی لوگو برای سال 2020

لوگو شما اگر در همان نگاه اول تأثیر خود را بر بیننده بگذارد ، کارایی نخواهد داشت. هر طراحی آرم ظرفیت چند لحظه ای برای برنده شدن یا از دست دادن مخاطب خود را دارد و بنابراین برای اینکه هر آرم به طور همزمان تأثیرگذار و به یاد ماندنی به نظر برسد بسیار مهم است.

برای دستیابی به این دو جنبه بسیار مهم ، اصل سوم در این لیست به شما می گوید که طراحی لوگو خود را تازه ، منحصر به فرد و قابل تأثیر نگه دارید. اشکال ماهواره ای برای ارتباط از راه دور ، طرح نوشیدنی برای یک مارک غذایی و سایر نمادهای “قابل درک” برای گروه خاصی از شرکت ها ممکن است پارامترها را ایجاد کرده باشد ، اما سعی کنید متفاوت باشد.

این واقعیت را که این نمادها معنا دارند و بلافاصله ارتباط برقرار می کنند انکار نمی شود. با این حال ، صف کشیدن به همراه بقیه لوگو ها در همان گرافیک ، “طراوت” را برای شما به یاد نمی آورد که جدایی ناپذیر باشد. سعی کنید خارج از چارچوب فکر کنید و به چیز دیگری غیر از آنچه دیگران در جهان اختراع می کنند ، برسید.

همیشه به یاد داشته باشید که اصول طراحی لوگو بر اصالت و منحصر به فرد بودن تأکید می کند در حالی که از لحاظ تجسمی کم است. این طراحان را می آموزد تا ایده هایی ارائه دهند که به راحتی فراخوان شوند. به عنوان مثال ، “این دهان داشت” به راحتی یادآوری می شود تا اینکه بخواهید یک لوگو را با چندین عنصر و سناریو که همزمان اتفاق می افتد ، توضیح دهید.

4- تقارن متعادل

اصول و قوائد طراحی لوگو حرفه ای

اشکال نقش بسیار مهمی در دستکاری روانشناسی ما دارند. آنها محتاطانه عمل می کنند و تأثیرات خود را ترک می کنند بدون اینکه حتی اشاره ای به آن داشته باشیم ، دایره ها ، مربع ها ، مثلث ها. همه آنها شامل تأثیرات فردی هستند و یک مطالعه جداگانه نیز به آن مرتبط است.

لوگو هایی که در اهداف خود موثر هستند شامل تقارن و تناسب متعادل هستند. به عنوان چهارمین اصل در طراحی لوگو ، استفاده از این روش برای دستیابی به نتایج مورد نظر الزامی است. بدون تناسب در میان شکل ها و تصویر ، این لوگو جلوه های زیبایی و چشم نوازی به تماشاگران نمی دهد. این خطا می تواند برای همه سخت کوشی و اعتبار شهرت شما هزینه داشته باشد.

نگاهی به لوگو های Twitter یا Apple Inc. بیندازید. بهترین آنها برای نحوه کارکرد تصاویر و تقارن با یکدیگر است.

5- انسجام

اصول طراحی لوگو

انسجام ، یا بگویید ، توافق بین گرافیک ، نوع و رنگ بسیار مهم است. اگرچه در شماره پنج قرار می گیرد ، اما این اصل خاص از همان اهمیتی برخوردار است که در شماره یک قرار گرفته است. بهترین لوگو همچنین لوگو است که شامل وحدت بین عناصر طراحی خود برای ایجاد یک هویت بصری است. وقتی بیننده ای به آن نگاه می کند ، ارتباط محکمی بین تمام اجزای لوگو احساس می کند.

تمام جزئیات یک آرم باید هماهنگ با یکدیگر کار کنند و باید مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال ، اگر گرافیک آرم شما گرد یا متمایل به سمت دایره باشد ، نوع حروف متن دار یا طولی را انتخاب نکنید. قندی را که گرافیک را افزایش می دهد و تقارنی را که برای ادغام انتخاب کرده اید ، نشان می دهد.

لوگویی که به این قانون خاص پایبند نباشد ، در سفر خود به بعد مدتی لول می خورد. خطایی به بزرگی این ممکن است یک بار ، دو بار یا حتی سه بار نادیده گرفته شود ، اما مدتی بعد خزش می کند. تنها گزینه ای که در آن زمان برای شما باقی مانده این است که آرم خود را به طور کامل بازسازی کنید. آیا بهتر نیست زودتر از موعد بر این اصول طراحی آرم تمرکز کنیم؟

6- تطبیق پذیری

اصول طراحی لوگو که باید رعایت کنیم

به عنوان آخرین و اصل بسیار مهم دیگر در طراحی لوگو ها ، تمرکز بر کاربرد پذیری آن است. یک طراح باید هدف یک آرم را به وضوح درک کند – این به عنوان تبلیغات تجاری شما در هر قالب قابل تأمل عمل می کند. آرم ها ابزار اصلی برای بازاریابی هستند که در آن مقالات ، فیلم ها و سایر اشکال تبلیغاتی عمل نمی کنند.

این نه تنها نمایانگر یک شرکت خاص است بلکه با ظاهر شدن روی قلم های توپی ، تی شرت ها ، بطری های آب ، با رنگ مشکی و همچنین به عنوان یک بیلبورد عظیم در بازار ، مشتریان خود را متقاعد می کند.

برای اینکه یک آرم کاملاً و ایده آل طراحی شود ، باید انواع مختلف قالب ها و سطوح را تکمیل کند. پیکسل های آن در صورت چاپ آرم روی یک سطح بسیار بزرگ نباید به صورت دردناک کشیده شوند و همچنین اگر به کوچکترین صفحات منتقل شود ، نباید جزئیات آن به صورت میکروسکوپی دیده شود. لوگو شما باید ، همیشه هدف خود را حفظ کند و در برابر هر نوع استفاده از هر نوع مقاومت کند.

از این به بعد ، حتی اگر طراحی شما از تمام پنج قانون فوق پیروی کند و بهترین توانایی را داشته باشد ، اگر لوگو شما به اندازه همه کاره نباشد ، هنوز وارد رقابت ارتباطات تجاری نمی شود. بنابراین یک طراح خوب می داند که چگونه لوگوی شما را کامپیوتری کند تا یکپارچگی خود را از اندازه اصلی از دست ندهد.

نتیجه

قبل از راهنمایی طراح خود در مورد الزامات آرم خود ، ابتدا باید آرام بنشینید و فکر کنید که می خواهید لوگوی شما دقیقاً چه چیزی بگوید.

آرم ها نمادهای ساده ای با کمی هنر تخصصی هستند که توسط فارغ التحصیلان رشته های خاص تصور می شوند. به عنوان یک نماد ، آنها نمی توانند از طریق کلمات ارتباط برقرار کنند. بنابراین ، برای اینکه آرم شما به هدف خود برسد ، باید خودتان در مورد معنای آن تصمیم بگیرید.

کمی وقت بگذارید تا بفهمید چرا به یک هویت بصری احتیاج دارید ، نام تجاری شما چیست ، چه نکاتی شما را از رقبا متمایز می کند و چه چیزی شما را به بهترین شکل می رساند. وقتی پاسخ این نشانگرها را گرفتید ، می دانید که از چه نمادی ، رنگی و گرافیکی استفاده می کنید. اگر می خواهید یک طراح گرافیک به شما کمک کند یک آرم منحصر به فرد برای شرکت خود طراحی کنید ، باید یک مسیر سازمان یافته به سمت ایجاد یک آرم داشته باشید.

منبع: zilliondesigns

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا