برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز اینستاگرام مارو دنبال کنید | graphicstart1@

10 نکته شگفت‌انگیز نحوه مطالعه دقیق‌تر

صفحه اصلی » ترفند, مقالات » 10 نکته شگفت‌انگیز نحوه مطالعه دقیق‌تر

زمان مطالعه: 13 دقیقه
 10 نکته برتر در مورد نحوه مطالعه دقیق تر ، نه بیشتر

مهارت های خوب مطالعه اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و علم به مهارتهایی اشاره دارد که واقعاً موثر هستند

در این مطلب که توسط وبسایت شروع گرافیک از منابع رسمی گردآوری شده است با نحوه مطالعه صحیح که با بازه زمانی کمتر بتوانید نتایج بیشتری کسب کنید و هوشمندانه تر مطاله کنید. برای آشنایی با این تکنیک ها و اصول مطالعه دقیق تا انتهای مطلب 10 نکته شگفت‌انگیز در مورد نحوه مطالعه دقیق‌تر ، نه بیشتر مارا همراهی کنید.

چگونه مطالعه کنیم؟

در نوجوانی ، فاریا سانا اغلب کتابهایی را با نشانگر برجسته می کرد. “رنگ ها قرار بود چیزهای مختلفی را به من بگویند.” بعداً ، او به یاد می آورد ، “من نمی دانستم معنای آن متن های برجسته چیست.”

هنگام خواندن ، او همچنین یادداشت های زیادی می گرفت. اما اغلب او “فقط کپی کردن کلمات یا تغییر کلمات در اطراف” بود. حالا او می گوید که این کار نیز خیلی کمک نکرد. در واقع ، “این فقط برای تمرین مهارت های نوشتاری من بود.”

سانا می گوید: “هیچ کس به من یاد نداد که چگونه درس بخوانم.” کالج سخت تر شد ، بنابراین او تلاش کرد تا مهارت های مطالعه بهتری پیدا کند. او اکنون یک روانشناس در دانشگاه آتاباسکا در آلبرتا ، کانادا است. او در آنجا مطالعه می کند که چگونه دانش آموزان می توانند بهتر یاد بگیرند.

داشتن مهارت مطالعه خوب همیشه مفید است. اما اکنون حتی در زمان شیوع COVID-19 از اهمیت بیشتری برخوردار است. سانا خاطرنشان می کند: بسیاری از دانشجویان نگران خانواده یا دوستانی هستند که ممکن است بیمار شوند. دیگران استرس عمومی بیشتری دارند. فراتر از آن ، دانش آموزان در بسیاری از کشورها با فرمت های مختلفی برای یادگیری روبرو هستند. بعضی از مدارس با رعایت قوانینی برای فاصله و ماسک ، دوباره کلاسهای شخص را برگزار می کنند. مدارس اوه کلاسهای متناوبی دارند ، دانش آموزان در مدرسه به صورت نیمه وقت حضور دارند. هنوز برخی دیگر ، حداقل برای مدتی همه کلاس های آنلاین را برگزار می کنند.

علم راه حل نحوه مطالعه

این شرایط می تواند حواس شما را از درس خارج کند. به علاوه ، دانش آموزان احتمالاً مجبورند کارهای بیشتری انجام دهند بدون اینکه معلم یا والدینی بیش از شانه های خود را نگاه کنند. آنها باید وقت خود را مدیریت کنند و بیشتر بخوانند. با این حال بسیاری از دانشجویان هرگز این مهارت ها را یاد نگرفته اند. سانا می گوید ، از نظر آنها ، این ممکن است مانند این باشد که به دانش آموزان بگوییم “فقط شنا” شنا را یاد بگیرند.

خبر خوب: علم می تواند کمک کند.

برای بیش از 100 سال ، روانشناسان تحقیق کرده اند که کدام یک از عادتهای مطالعه بهترین نتیجه را دارند. برخی از نکات تقریباً برای هر موضوعی مفید است. به عنوان مثال ، فقط گرفتگی نکنید! و به جای این که فقط مطالب را دوباره بخوانید ، خود را آزمایش کنید. تاکتیک های دیگر برای انواع خاصی از کلاس ها بهتر جواب می دهند. این موارد شامل مواردی مانند استفاده از نمودار یا مخلوط کردن مطالبی است که مطالعه می کنید. در اینجا 10 نکته برای اصلاح عادات مطالعه وجود دارد.

1- از مطالعه فاصله بگیرید

نیت کورنل قبل از امتحانات بزرگ وقتی دانشجو بود “قطعاً لگدمال می کرد”. او یک روانشناس در کالج ویلیامز در ویلیام تاون ، ماس است. او هنوز هم فکر می کند که مطالعه یک روز قبل از یک آزمون بزرگ ایده خوبی است. اما تحقیقات نشان می دهد که فکر کردن در آن روز تمام فکر کردن است. در عوض ، آن جلسات مطالعه را فاصله بگیرید.

در یک آزمایش سال 2009 ، دانشجویان دانشگاه کلمات واژگان را با فلش کارت مطالعه کردند. بعضی از دانش آموزان در طی چهار روز تمام کلمات را در جلسات با فاصله از هم مطالعه کردند. دیگران دسته های کوچکتری از کلمات را در جلسات شلوغ یا جمع ، هر کدام در یک روز مطالعه کردند. به طور کلی هر دو گروه زمان یکسانی را گذرانده اند. اما آزمایش نشان داد که گروه اول کلمات را بهتر یاد گرفته اند.

کورنل حافظه ما را با آب درون سطلی مقایسه می کند که نشت کمی دارد. سعی کنید سطل را پر کنید و هنوز نمی توانید آب بیشتری اضافه کنید. بین جلسات مطالعه وقت بگذارید و ممکن است برخی از مطالب از حافظه شما خارج شود. اما سپس می توانید آن را یاد بگیرید و در جلسه بعدی مطالعه خود بیشتر بیاموزید. و یادآوری می کند که دفعه دیگر بهتر آن را به خاطر خواهید آورد.

از مطالعه فاصله بگیرید

2- تمرین ، تمرین ، تمرین!

تمرین ، تمرین ، تمرین!

نوازندگان سازهای خود را تمرین می کنند. ورزشکاران مهارت های ورزشی را تمرین می کنند. همین امر برای یادگیری نیز باید انجام شود.

کاترین راسون می گوید: “اگر می خواهید اطلاعات را به خاطر بسپارید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید تمرین است.” او یک روانشناس در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو است. در یک مطالعه در سال 2013 ، دانش آموزان در طی چندین هفته تست های عملی را انجام دادند. در آزمون آخر ، آنها به طور متوسط ​​بیش از نمره کامل نمره بیشتری نسبت به دانش آموزانی که به روال معمول خود مطالعه می کردند ، کسب کردند.

در تحقیقی که چند سال زودتر انجام شد ، دانشجویان دانشگاه مطالبی را خواندند و سپس آزمونهای فراخوانی را انجام دادند. برخی فقط در یک آزمون شرکت کردند. برخی دیگر چندین آزمون را با وقفه های کوتاه چند دقیقه ای در این بین انجام دادند. گروه دوم یک هفته بعد مطالب را بهتر به خاطر آوردند.

3- فقط كتاب ها و یادداشت ها را از نو نخوانید

فقط كتاب ها و یادداشت ها را از نو نخوانید

در زمان نوجوانی ، سینتیا نبل با خواندن کتاب های درسی ، کاربرگ و دفترهای خود درس می خواند. این روانشناس در دانشگاه وندربیلت در نشویل ، تن یادآور می شود: “بارها و بارها و بارها. اکنون او اضافه می کند ،” ما می دانیم که این یکی از رایج ترین مهارت های مطالعه بد دانش آموزان است. “

در یک مطالعه در سال 2009 ، برخی از دانشجویان دانشگاه متنی را دو بار خواندند. دیگران فقط یکبار متن را می خوانند. هر دو گروه بلافاصله پس از مطالعه امتحان دادند. Aimee Callender و Mark McDaniel دریافتند که نتایج آزمون بین این گروه ها تفاوت کمی دارد. او اکنون در کالج ویتون در ایلینوی است. او در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس ، مو کار می کند.

علم یادگیری

مک دانیل ، که همچنین نویسنده کتاب 2014 ، ساخت آن را بچسبانید: علم یادگیری موفقیت آمیز ، می گوید ، اغلب دانش آموزان مطالب را بسیار سطحی می بینند. او می گوید ، بازخوانی مانند این است که به جواب یک معما نگاه کنید ، نه اینکه خودتان آن را انجام دهید. به نظر می رسد منطقی است اما تا زمانی که خودتان آن را امتحان نکنید ، واقعاً نمی دانید که آیا آن را درک می کنید.

یکی از نویسندگان McDaniel در کتاب Make it Stick هنری رودیگر است. او نیز در دانشگاه واشنگتن کار می کند. در یک مطالعه در سال 2010 ، رودیگر و دو همکار دیگر نتایج آزمون دانش آموزانی را که مجدداً مطالب را بازخوانی می کنند با دو گروه دیگر مقایسه کردند. یک گروه درباره این مطالب سالاتی را نوشتند. گروه دیگر به سوالات شخص دیگری پاسخ دادند. کسانی که به سوالات پاسخ دادند بهترین عملکرد را داشتند. کسانی که تازه مطالب را بازخوانی کردند بدترین کار را کردند.

4- خودتان را بسنجید

خودتان را بسنجید

آن مطالعه در سال 2010 از یکی از عادات ترجیحی مطالعه نبل پشتیبانی می کند. قبل از آزمایش های بزرگ ، مادرش او را روی مواد آزمایش داد. او می گوید: “حالا من می دانم كه این عمل بازیابی بود.” “این یکی از بهترین راههای مطالعه است.” با بزرگتر شدن نبل ، او خودش را امتحان کرد. به عنوان مثال ، او ممکن است تعاریف موجود در دفترچه خود را بپوشاند. سپس او سعی کرد به یاد بیاورد که معنی هر اصطلاح چیست.

راسون و دیگران در مطالعه آگوست سال 2020 در زمینه یادگیری و آموزش نشان دادند که چنین روش بازیابی می تواند تقریباً به همه کمک کند. این تحقیق شامل دانشجویان دانشگاه با مشکل توجه معروف به ADHD بود. مخفف کلمه “اختلال بیش فعالی و کمبود توجه” است. به طور کلی ، بازیابی به دانش آموزان مبتلا به ADHD و افراد فاقد این اختلال به همان اندازه کمک کرد.

سانا پیشنهاد می کند: “هر بار که اطلاعات جدیدی یاد می گیرید ، یک عرشه کارت فلش درست کنید.” “سوالات را در یک طرف و پاسخ ها را در طرف دیگر قرار دهید.” او می گوید دوستان حتی می توانند از طریق تلفن یکدیگر را امتحان کنند.

با سبک معلم مسلط شوید

نبل می افزاید: “سعی کنید خود را به شیوه سوال معلم امتحان کنید.”

او می گوید ، اما واقعاً خود و دوستانتان را کباب کنید. و به همین دلیل است. او بخشی از تیمی بود که از دانش آموزان می خواست برای هر دوره کلاس یک سوال مسابقه بنویسند. دانش آموزان سپس به سوالی از یک همکلاسی دیگر پاسخ می دهند. داده های اولیه نشان می دهد که دانش آموزان پس از آن در آزمون ها نسبت به زمانی که سوالات آزمون روزانه از معلم می آمد ، عملکرد بدتری داشتند. تیم نبل هنوز در حال تجزیه و تحلیل داده ها است. او گمان می کند که سوالات دانشجویان بسیار ساده بوده است.

او یادآور می شود که معلمان اغلب عمیق ترند. آنها فقط تعریف نمی کنند. غالباً ، معلمان از دانش آموزان می خواهند ایده ها را با یکدیگر مقایسه و مقایسه کنند. این تفکر انتقادی را می طلبد.

5- اشتباهات مشکلی ندارند ، به شرطی که از آنها یاد بگیرید

اشتباهات مشکلی ندارند – به شرطی که از آنها یاد بگیرید

آزمایش حافظه بسیار مهم است. اما در واقع مهم نیست که چند ثانیه برای هر بار تلاش صرف می کنید. این یافته از مطالعه 2016 توسط Kornell و دیگران حاصل شده است.
Kornell اضافه می کند ، اما مهم است که گام بعدی را طی کنیم: بررسی کنید که آیا حق با شما بود یا نه. سپس بر روی اشتباه خود تمرکز کنید.

او می گوید: “اگر نمی فهمید جواب چیست ، به نوعی وقت خود را هدر می دهید.” از طرف مقابل ، بررسی پاسخ ها می تواند زمان مطالعه شما را کارآمدتر کند. سپس می توانید در جایی که بیشترین کمک را می خواهید تمرکز کنید.

استوارت فایرشتاین استدلال می کند که در واقع ، اشتباه کردن می تواند چیز خوبی باشد. وی در واقع زیست شناس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ، کتاب را بر روی آن نوشت. این شکست نامیده می شود: چرا علم بسیار موفق است. وی معتقد است که اشتباهات در واقع کلید اصلی یادگیری است.

6- مخلوط درس بخوانید

مخلوط درس بخوانید

در بسیاری از موارد ، به مخلوط کردن خودآزمایی کمک می کند. فقط روی یک چیز تمرکز نکنید.
خود را با مفاهیم مختلف تمرین کنید. روانشناسان این را «مداخله» می نامند.

در واقع ، در تست های شما نیز سوالات با هم مخلوط می شود. از همه مهمتر ، می تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند. سانا توضیح می دهد اگر یک مفهوم را بارها و بارها تمرین کنید ، “توجه شما کاهش می یابد زیرا می دانید چه چیزی در آینده قرار دارد.” تمرین خود را مخلوط کنید ، و اکنون مفاهیم را از هم جدا می کنید. همچنین می توانید ببینید که مفاهیم چگونه متفاوت هستند ، روندها را شکل می دهند یا به طریقی دیگر در کنار هم قرار می گیرند.

فرض کنید ، برای مثال ، شما در مورد حجم اشکال مختلف در ریاضیات یاد می گیرید. شما می توانید از نظر حجم گوه مشکلات زیادی ایجاد کنید. سپس می توانید به سوالات بیشتری پاسخ دهید ، در حالی که هر مجموعه فقط با یک شکل سروکار دارد. یا می توانید حجم یک مخروط را کشف کنید ، به دنبال آن یک گوه. در مرحله بعدی ممکن است میزان صدا را برای یک نیمه مخروطی یا یک کره کره ای پیدا کنید. سپس می توانید آنها را کمی بیشتر مخلوط کنید. حتی ممکن است در برخی از تمرینات جمع یا تقسیم با هم مخلوط شوید.

راسون و دیگران گروه هایی از دانشجویان را داشتند که هر یک از این روش ها را امتحان کردند.
محققان سال گذشته در حافظه و شناخت گزارش دادند کسانی که سوالات عملی خود را جابجا کردند بهتر از گروهی بودند که تمرینات تک دسته ای را انجام دادند.

یک سال زودتر ، سانا و دیگران نشان دادند که صرف اینترنت می تواند به دانش آموزان با حافظه کار قوی و ضعیف کمک کند.
حافظه فعال به شما امکان می دهد تا به یاد داشته باشید که در چه مکانی فعالیت دارید ، مانند دنبال کردن یک دستور العمل.

7- از تصاویر استفاده کنید

نبل می گوید به مطالب کلاس خود به نمودارها و نمودارها توجه کنید. “این تصاویر واقعا می توانند حافظه شما از این مواد را تقویت کنند. و اگر تصاویر وجود نداشته باشد ، ایجاد آنها می تواند واقعاً مفید واقع شود. “

مک دانیل می گوید: “من فکر می کنم این نمایش های بصری به شما کمک می کند مدل های ذهنی کامل تری ایجاد کنید.” وی و دانگ بوی ، که در آن زمان در دانشگاه واشنگتن نیز بود ، از دانشجویان خواستند تا در مورد ترمز و پمپ های اتومبیل سخنرانی کنند. به یک گروه نمودار داده شد و به آنها گفته شد که در صورت لزوم یادداشت ها را به نمودارها اضافه کنید. گروه دیگری طرح کلی یادداشت نوشتن را ارائه دادند. گروه سوم فقط یادداشت برداری کردند. این خطوط کلی به دانش آموزان کمک می کرد در صورتی که در ساخت مدلهای ذهنی آنچه می خوانند تبحر دارند. اما در این آزمایشات ، آنها دریافتند که وسایل کمکی بصری به دانشجویان در سراسر هیئت کمک می کند.

حتی تصاویر مسخره نیز ممکن است کمک کند. نیکول رومل روانشناس در دانشگاه روهر بوخوم در آلمان است. در یك مطالعه در سال 2003 ، او و دیگران به همراه اطلاعاتی در مورد 5 دانشمندی كه در زمینه هوش مطالعه می كردند ، به دانشجویان دانشكده نقاشی های كارتونی می دادند. به عنوان مثال ، متن در مورد آلفرد بینه با نقاشی یک راننده اتومبیل مسابقه ارائه شده است. راننده برای محافظت از مغز خود سرپوش بسته بود. دانش آموزانی که نقاشی ها را دیدند در یک آزمون بهتر از کسانی بودند که فقط اطلاعات متنی را بدست آوردند.

8- مثال ها را پیدا کنید

درک مفاهیم انتزاعی دشوار است. نبل می گوید ، اگر یک مثال مشخص از چیزی داشته باشید ، شکل گیری تصویر ذهنی بسیار آسان تر است.

به عنوان مثال ، غذاهای ترش معمولاً به این ترتیب طعم می یابند زیرا حاوی اسید هستند. به خودی خود ، ممکن است فراموش کردن این مفهوم دشوار باشد. اما اگر به یک لیمو یا سرکه فکر می کنید ، درک و به خاطر سپردن اسیدها و ترش با هم راحت تر است. و مثالها ممکن است به شما کمک کند طعم غذاهای دیگر ناشی از اسیدها را تشخیص دهید.

در واقع ، اگر می خواهید اطلاعات را در موقعیت های جدید اعمال کنید ، داشتن حداقل دو مثال کمک می کند. نبل و دیگران در ژوئیه 2019 مطالعاتی را در این مورد بررسی کردند. گزارش مجله علوم علوم غذایی آنها شرح می دهد که چگونه دانش آموزان می توانند مهارت های مطالعه خود را بهبود بخشند.

9- عمیق تر درس بخوانید

اگر بیشتر از این فشار نیاورید ، به یاد آوردن یک رشته واقعیت و آمار و ارقام دشوار است. بپرسید چرا همه چیز به روشی خاص است. چگونه آنها بوجود آمده اند؟ چرا آنها مهم هستند؟ روانشناسان این جزئیات را می خوانند. نبل می گوید ، این مواد کلاس را می گیرد و “در مورد آن س aالات زیادی می پرسد” به عبارت دیگر ، فقط حقایق را به ارزش واقعی قبول نکنید.

جزئیات به شما کمک می کند تا اطلاعات جدید را با چیزهای دیگری که می دانید ترکیب کنید. وی می گوید: و این باعث ایجاد یک شبکه بزرگتر در مغز شما از چیزهایی می شود که با یکدیگر ارتباط دارند. این شبکه بزرگ یادگیری و به خاطر سپردن موارد را آسان تر می کند.

مک دانیل می گوید ، فرض کنید از شما خواسته شده یک رشته حقایق را در مورد مردان مختلف به خاطر بسپارید. به عنوان مثال ، «مرد گرسنه سوار ماشین شد. مرد قوی به زن کمک کرد. مرد شجاع به خانه دوید. ” و غیره در یکی از مطالعات او در دهه 80 ، دانشجویان در به خاطر سپردن گفته های برهنه مشکل داشتند. وقتی محققان توضیحاتی در مورد عملکرد هر یک از مردان ارائه دادند ، آنها بهتر عمل کردند. و دانش آموزان وقتی که مجبور بودند به سوالاتی در مورد اینکه چرا هر یک از افراد کاری انجام داده اند پاسخ دهند خیلی چیزهای بهتری به یاد می آورند

تاثیر درک خوب بر حافظه

مک دانیل می گوید: “درک خوب ، حافظه واقعا خوبی تولید می کند.”
“و این برای بسیاری از دانشجویان مهم است.” اگر اطلاعات به نوعی تصادفی به نظر می رسند ، سوالات بیشتری بپرسید.
اطمینان حاصل کنید که می توانید مطالب را توضیح دهید. بهتر است ، او می گوید ، ببینید آیا می توانید آن را برای شخص دیگری توضیح دهید. برخی از دانشجویان دانشگاه او این کار را با تماس تلفنی به خانه انجام می دهند تا آنچه را که یاد می گیرند برای والدین خود توضیح دهند.

10- برنامه ای تنظیم کنید – و به آن پایبند باشید

چگونه مطالعه کنیم؟

بسیاری از دانش آموزان می دانند که باید دوره های مطالعه را اختصاص دهند ، خود را امتحان کنند و مهارت های خوب دیگر را تمرین کنند. با این حال بسیاری از آنها در واقع این کارها را انجام نمی دهند. غالباً ، آنها نمی توانند از قبل برنامه ریزی کنند.

زمانی که راسون دانشجو بود ، برای برنامه ریزی خود از تقویم کاغذی استفاده می کرد. او در تاریخ هر آزمون نوشت. او یادآوری می کند: “و سپس برای چهار یا پنج روز دیگر ،” من به موقع برای مطالعه نوشتم. “

سعی کنید به یک روال هم پایبند باشید. زمان و مکان مشخصی را برای انجام کارهای مدرسه و مطالعه اختصاص دهید. در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد. اما ، کورنل به شما اطمینان می دهد ، “در هفته ای که دو دور آن دور می زند ، این یک امر عادی می شود.” در ضمن کار ، تلفن خود را در جای دیگری قرار دهید ، نبل اضافه می کند.

بین مطالعه استراحت کنید

به خودتان وقفه های کوتاه بدهید. سانا پیشنهاد می کند که یک تایمر را به مدت 25 دقیقه تنظیم کنید. در آن زمان مطالعه کنید ، بدون حواس پرتی. وقتی تایمر خاموش شد ، پنج یا 10 دقیقه استراحت کنید. ورزش. تلفن خود را بررسی کنید. شاید مقداری آب بنوشید – هرچه که باشد. پس از آن ، تایمر را دوباره تنظیم کنید.

“اگر برنامه مطالعاتی دارید ، به آن پایبند باشید!” مک دانیل را اضافه می کند. اخیراً ، او و روانشناس ژیل انیشتین در دانشگاه فرمن در گرینویل ، S.C. ، بررسی کردند که چرا دانشجویان از مهارتهای مطالعه خوبی استفاده نمی کنند. آنها گزارش می دهند که بسیاری از دانشجویان می دانند که این مهارت ها چیست. اما غالباً آنها زمانی که قصد دارند آنها را عملی کنند برنامه ریزی نمی کنند. حتی وقتی دانش آموزان برنامه ریزی می کنند ، ممکن است چیز فریبنده تری پیش بیاید. آنها می گویند مطالعه باید به اولویت تبدیل شود. این تیم گزارش خود را در چشم انداز علوم روانشناسی در 23 ژوئیه منتشر کرد.

پاداش: با خود مهربان باشید

سعی کنید به روال عادی خود پایبند باشید. و به اندازه کافی بخوابید – نه فقط شب قبل از آزمون بلکه هفته ها یا ماه ها پایان دهید. نبل می گوید: “این چیزها واقعاً برای یادگیری بسیار مهم هستند.” او می گوید ورزش همچنین کمک می کند.

اگر همه اینها زیاد به نظر می رسد ، استرس نکنید ، او اضافه می کند. اگر چیزهای زیادی جدید به نظر می رسد ، هر هفته یا دو هفته فقط یک مهارت مطالعه جدید اضافه کنید. یا حداقل در جلسات مطالعه خود فاصله بگذارید و بازیابی را برای چند ماه اول تمرین کنید. با تمرین بیشتر ، می توانید مهارت های بیشتری اضافه کنید. و اگر به کمک نیاز دارید ، س askال کنید.

انجام کارهای مدرسه در طی یک بیماری همه گیر در بهترین حالت شرایط سختی است. اما به یاد داشته باشید معلمان و همکلاسی های شما نیز با چالش هایی روبرو هستند. مثل شما ، آنها ترس ، نگرانی و سوال دارند. مایل باشید مقداری شل کنید. و با خود نیز مهربان باشید. به هر حال ، کورنل می گوید ، “همه ما با هم در این کار هستیم.”

منابع

Journal: L.E. Knouse, K.A. Rawson and J. Dunlosky. How much do college students with ADHD benefit from retrieval practice when learning key-term definitions? Learning and Instruction. .

Journal: M. McDaniel and G. Einstein. Training learning strategies to promote self-regulation and transfer: The knowledge, belief, commitment, and planning framework. Perspectives on Psychological Science. .

Journal: M. Sumeracki et al. Encouraging knowledge transfer in food science and nutrition education: Suggestions from cognitive Research. Journal of Food Science Education..

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا