Corner Stone چیست؟ تأثیر محتوای سنگ بنا در سئو
اگر نسخه جدیدی از افزونه yoast seo premium را نصب کرده باشید ، انتخاب گزینه جدیدی به نام مقاله سنگ بنای مطالب خواهد بود. امروز می بینیم که واقعاً سنگ بنای اصلی چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ با شروع گرافیک بمانید
Corner Stone چیست؟
همانطور که ساختمان از ابتدا ساخته شده است و ما بقیه مواد را روی آن قرار می دهیم ، ساختار SEO محتوای شما نیز چنین است. قطعاً محتوای سایت شما دارای یک مقاله یا محتوایی است که در آن خدمات سایت خود را قرار داده اید و سایر مطالب شما زیر مجموعه مقاله اصلی است.
نحوه انتخاب محتوای سنگ های گوشه ای یا سنگ های گوشه ای
برای انتخاب اینکه کدام یک از مطالب شما می تواند سنگ بنای اصلی باشد ، باید ببینید دامنه فعالیت شما چیست. اگر وب سایتی دارید که به یک یا دو موضوع اصلی می پردازد ، پس می توانید برای هر موضوع از سایت خود یک ، دو و در آخر سه سنگ بنای بنویسید که در آن نوع خدمات خود را به مشتری مشخص کنید. اما اگر سایتی را با موضوعات گسترده مدیریت می کنید ، بهتر است برای هر یک از دسته های خود یک یا دو بلوک اصلی انتخاب کنید.
نکته: سعی کنید در انتخاب محتوای سنگ ساختمان سخت گیر باشید و بهترین مقاله خود را برای این کار انتخاب کنید.
چگونه محتوای خود را بر روی سنگ بسازیم؟
هنگام ویرایش یا ایجاد پست ، در پنل یواست سئو خود گزینه ای را به صورت یک جعبه تأیید مشاهده خواهید کرد که می توانید با علامت گذاری در این جعبه و به روزرسانی پست خود ، مقاله خود را به عنوان سنگ بنای اصلی انتخاب کنید. با این کار پلاگین Just SEO در فهرست بعدی سایت به Google اطلاع می دهد که پست انتخابی شما محتوای اصلی سایت شما است و به این مقاله اولویت و ارزش بیشتری نسبت به سایر مطالب می دهد و در نتیجه ، پست انتخابی شما سنگ بنای شما باشد. از ارزش بالاتری برخوردار خواهد بود و هنگامی که کاربر ابتدا سایت شما را جستجو می کند ، گوگل سعی می کند کاربر را به این صفحات هدایت کند و سپس سایر صفحات را در جستجو نمایش دهد. با این کار در اولین برخورد به کاربر از خدمات سایت شما اطلاع داده می شود و پس از آن ، بقیه صفحات داخلی در جستجوی گوگل قابل مشاهده است.
ساختار لینک برای محتوای بنیادی
مقالات سنگ بنای اساسی باید در وب سایت شما جایگاه برجسته ای داشته باشد. در حالت ایده آل ، بازدید کنندگان باید بر اساس درخواست اصلی شما مستقیماً از صفحه اصلی سایت شما کلیک کنند. همچنین کلیه پست های دیگر با همین موضوع باید به مقاله اصلی پیوند داده شوند و در صورت وجود چنین مطلبی در مقاله ، از ساختار پیوند مشخص می شود. همزمان که سایت خود را توسعه می دهید ، در حال نوشتن پست های وبلاگ خواهید بود که موضوعی را از زوایای مختلف پوشش می دهد و هر یک از آنها به مقاله اصلی پیوند دارند. این ساختار پیوند داخلی ، شانس رتبه بندی مقالات شما در نتایج جستجوی Google را افزایش می دهد.
موارد زیر به شما کمک می کند تا این اصل را درک کنید:
تصور کنید به نقشه یک کشور نگاه می کنید. شهرهای کوچک و بزرگ همه به نوعی با هم ارتباط دارند. اما در مقایسه با شهرهای کوچک ، جاده به شهرهای بزرگ. این شهرها تدارکات اساسی شما هستند و بیشترین پیوندها را برای شما ایجاد می کنند. در مقابل ، در پست شما شهرهای کوچکی در مورد موضوعات خاص دیگری وجود دارد که عبارتند از جاده ها (پیوندها) که به آنها منتهی می شوند ، اما نه به اندازه پیوندهای شهرهای بزرگ.
یک مثال واضح تر:
ما پست های بیشتری در مورد آموزش سئو می نویسیم ، که هر یک از آنها به جنبه های مختلف سئو می پردازد. مقاله Corner Stone در این زمینه “آموزش صفر تا صد SEO برای مبتدیان” است و هر زمان که پست جدیدی درباره آموزش سئو می نویسیم ، پیوندی به آن مقاله اضافه می کنیم. با این کار ، برای گوگل روشن شد که مقاله آموزش صفر تا صد مهمترین مقاله در مورد آموزش سئو در وب سایت ما است ، بنابراین شانس رتبه بندی را افزایش می دهد.